«I-FEST» — це міжнародні змагання з інженерії, науки і технологій, які щороку збирають молодих дослідників і розробників зі всього світу в туніському місті Монастір.
Зі своїми проєктами учасники беруть участь у різноманітних секціях конкурсу: фізики, екології, суспільних наук, комп’ютерних наук і математики, інженерії, біології, підприємництва та бізнесу.
Цього року на фестивалі представляли свої проєкти близько 1500 учасників із 35 країн світу. Українці вибороли 3 золоті, 8 срібних, 7 бронзових та 2 почесні нагороди. А проєкти манівок Анастасії Сачанюк та Софії Смовж увійшли в топ 10 проєктів фестивалю.
Золото здобули:
Даниїл Маментович працював над моделюванням фішингової атаки на користувачів бездротової мережі. Даниїл — учень Криворізького Центрально-Міського ліцею, що в Дніпропетровській області.
Назар Олійник із Полтавського ліцею №1 ім. І. Котляревського дослідив забруднення атмосферного повітря Полтавської області. Хлопець виявив, що основними забруднювачами є CO та частинки PM2.5. В середньому за цими показниками норма перевищується в 2 рази, а дрібнодисперсні частинки PM, засмічуючи наші легені, призводять до тяжких онкологій.
Софія Смовж розглянула синтез оптично активних диметилфосфіноїльних аналогів фотемустину — речовини препарату для хіміотерапії. Ці аналоги потенційно є більш ефективними та менш токсичними речовинами, які в майбутньому можуть використовувати для лікування раку. Софія навчається у Навчально-науковому інституті високих технологій КНУ ім. Т. Шевченка.
Срібло здобули:
Артем Веселов презентував проєкт «Застосування законів освітленості».
Хлопець досліджував зменшення перепадів освітленості на автомобільних дорогах шляхом визначення оптимальних умов розміщення ліхтарів. Задачу розв’язував з урахуванням чутливості людського ока до світлових подразнень.
Навчальний заклад Артема: Гімназія ім. Кирила та Мефодія, що в Дніпропетровській області.
Ольга Воляник розробила метод для оцінювання досвіду користувача на основі застосування нечіткої логіки, який забезпечує комплексну та точну оцінку.
Дівчина начається у Хмельницькій гімназії №1 ім. В. Красицького.
Еліна Камалова із Харківської гімназії №144 дослідила вплив наноалмазів на фізико-технічні та оптичні властивості лакофарбових матеріалів.
Ілля Кривов’яз працював над прогнозуванням руху робота за допомогою фігур хладні.
Ілля — учень Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів.
Надія Лисенко із Херсонської гімназії №20 ім. Б. Лавреньова визначала вплив біопрепаратів на основі грибів роду Trichoderma на мікологічні патогени.
Вікторія Панченко презентувала проєкт «Зниження концентрації біогенних елементів під час очищення річкових вод вищими водними рослинами за допомогою наплавного біоплато понтонного типу». Дівчина запропонувала новий тип очисних споруд і завдяки цій розробці можна очищувати водойма біологічнимі способами без механічного втручання в екосистему. Вікторія — студентка Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Захар Писаревський досліджував абелеву складність більярдної траєкторії у багатовимірному кубі. Він дослідив нескінченні слова, що кодують більярдну траєкторію всередині одиничного багатовимірного куба. Хлопець навчається в Технічному ліцеї ім. А. Лигуна.
Давид Степаненко дослідив синтез біополімерів на основі кальцій альгінату. Його робота описує процес створення іноваційнного матеріалу для пакування продуктів харчування і покликарна допомогти вирішити екологічні проблеми.
Навчальний заклад Давида: Фінансово-економічний ліцей наукового спрямування при Університеті митної справи та фінансів Дніпровської міської ради.
Бронзу здобули:
Катерина Демчишин з Луцького ліцею №21 ім. М. Кравчука дослідила структуру ценопопуляції PLATANTHERA BIFOLIA (L.) RICH. Ківерцівського національного природного парку «Цуманська пуща».
Яна Кошелюк захистила роботу на тему впливу інтенсивності освітлення і розміру шрифту на зорову працездатність старшокласників. Дівчина також навчається у Луцькому ліцеї №21 ім. М. Кравчука.
Анастасія Куруленко визначила групи ризику розвитку серцево-судинних захворювань у працездатного населення Києва за допомогою програмної системи.
Анастасія — учасниця з Політехнічного ліцею КПІ ім. І. Сікорського.
Тарас Орищак із Дрогобицького ліцею працював над автоматизованою системою контрольованого доступу вакцинованих осіб на основі COVID-сертифікатів. Система Тараса вміє сканувати фото, qr-код сертифікату, а також зчитує обчиччя особи, якій належить сертифікат.
Анна Прокоп’як із Коломийського ліцею ім. М. Грушевського здобула нагороду за проєкт «Практична кінезіологія і contemporary dance: від знання законів руху тіла до реабілітаційних процедур». Анна розробила алгоритм діагностики і лікування міофасціальних дисфункцій нижніх кінцівок танцівників contemporary, а також алгоритм подальшої відновлюваної програми функціонування міофасцій нижніх кінцівок танцівників засобами кінезітерапевтичних технік.
Валерія Рябоконь дослідила оптимальні умови вирощування мікрогріну в домашніх умовах та його значення для здоровʼя людини. Навчальний заклад учасниці: Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, що в Києві.
Юлія Ткаченко з Київської інженерної гімназії дослідила динамічні характеристики гвинтоморних рушіїв безпілотних літальних апаратів.
Почесні нагороди отримали:
Володимир Думайло зі Львівського національного університету ім. І. Франка.
розробив автоматизовану еко-систему поливу кімнатних рослин дощовою водою.
Марія Клушина присвятила проєкт високогірним озерам Свидовецького гірського масиву і дослідила їх як об’єкти моніторингу змін клімату та наслідків антропопресії.
Марія — учениця Ужгородської школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів.
Вітаємо переможців і неймовірно пишаємось!